vrijdag 23 maart 2018

CWDQ blokje 121 is af! en een tuffet in de maak


Echt waar!
Het laatste blokje van de CWDQ is af,
tenminste...het moet nog wel doorgepit worden.
Net als alle broertjes en zusjes vanaf nummer 105.
Kleinigheidje. 
En nee ik ben niet in de war.


Dit is wel als laatste genaaid 
en zal ook als 121 in de quilt komen,
 Maar dit is een eerder blokje.
Alle stofjes had ik gesneden,
op de kleur-volgorde die ik wilde,
en toen bleek dat ik een bladzijde had overgeslagen.
Ojee! 
Maar geen nood.
blokje 121 is nu 120 en blokje...
weet ik niet...
is blokje 121.
Als je het niet snapt, geeft niet, ik wel.


Zo fijn hè, 
dat doorpitten gebeurt beneden,
ze liggen op het tafeltje klaar.
En ik probeer er iedere dag eentje te doen.
Dan komen we er wel toch?


Er staat nog een project op mijn kamer
 waar ik graag aan wilde beginnen.


 De stofjes lagen al in de la.
Ze zijn nu inmiddels gesneden.


Het patroon is 8 keer op dunne katoen gestreken.


De eerste randen 
zijn inmiddels op het patroon genaaid.
 Er is een filmpje op You Tube 
waar je precies kunt volgen 
hoe dat allemaal in zijn werk gaat



Ik het het over de beroemde Tuffet, 
(of poef in goed Nederlands),
van Tuffet Source. 
De poef die heel vaak gemaakt wordt 
met Kaffe Fassett stoffen. 
Laat ik die nou ook gebruiken.
Heerlijk weer eens iets anders.

fijne dag, Marleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...